Obowiązuje nas tajemnica adwokacka.
Wystarczy, że opiszesz swój problem.
Po wysłaniu zapytania niezwłocznie zajmiemy się Twoją sprawą. Kiedy będziemy gotowi dostaniesz od Nas powiadomienie na maila lub SMS.
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
przez: Kancelaria SWB Swaton, Wasilewski, Bednarski, Bakalarczyk Adwokat i Radcowie Prawni Spółka Partnerska z siedzibą w Łodzi
przy użyciu: Serwisu Internetowego Vicarius e-Kancelaria (kancelariaswb.vek.com.pl)
wersja z dnia 13 stycznia 2021 roku
§ 1 [Postanowienia ogólne]
1. Niniejszy Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady zawierania przez Usługodawcę, którym jest Kancelaria SWB Swaton, Wasilewski, Bednarski, Bakalarczyk Adwokat i Radcowie Prawni Spółka Partnerska, ul. Piotrkowska 211 lok. 6/6A 90-451 Łódź, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000665543, REGON 366641310, zwaną dalej „Kancelarią”, umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem: https://kancelariaswb.vek.com.pl
2. Kancelaria świadczy usługi prawnicze drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), w formie porad prawnych on-line za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem: https://kancelariaswb.vek.com.pl
3. Kancelaria świadczy Usługi w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
4. Porad prawnych udzielają partnerzy i pracownicy Spółki. Informacja o numerach wpisów na właściwe listy, ubezpieczeniach od odpowiedzialności cywilnej oraz stosowanych kodeksach etyki zawodów znajduje się na stronie internetowej Kancelarii https://kancelariaswb.pl w zakładce „Zespół”.
5. Porady prawne on-line skierowane są do osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, zwanych dalej „Klientami”. Osoba fizyczna, która nie ma zdolności do czynności prawnych lub ma ją ograniczona, może korzystać z Usługi, jeśli działa przez przedstawiciela (np. rodzice, opiekunowie, kuratorzy).
6. Przed rozpoczęciem korzystania z usług Klient zobligowany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i do przestrzegania jego postanowień od chwili rozpoczęcia korzystania z usług Kancelarii. Klient posiada nieodpłatny dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony internetowej, w sposób który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie lub w siedzibie Kancelarii.
§ 2 [Usługi Kancelarii]
Usługi e-Porad Kancelaria świadczy za pośrednictwem serwisu internetowego https://kancelariaswb.vek.com.pl.
Kancelaria świadczy na rzecz Klientów pomoc prawną, polegającą w szczególności na analizie problemu prawnego przedstawionego przez Klienta i doborze właściwej formy udzielenia porady prawnej, w tym na przygotowaniu pisma procesowego, przygotowaniu opinii prawnej, przygotowaniu umowy, regulaminu, statutu, wykonaniu innych czynności kwalifikowanych jako pomoc prawna, jeżeli zostaną przyjęte do realizacji przez Kancelarię zwane w dalszej części „Usługami”.
§ 3 [Sposób świadczenia usług]
1. W celu uzyskania e-Porady Klient musi posiadać konto w systemie Klient rejestruje konto przez stronę https://kancelariaswb.vek.com.pl/eporada. W celu rejestracji konta osoba fizyczna podaje następujące dane: numer PESEL, imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania (kod pocztowy, miejscowość, ulica numer lokalu). W przypadku rejestracji konta firmy Klient podaje: nazwę Klienta, numer NIP, imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefon, kod pocztowy, miejscowość, ulicę i numer lokalu. Po wypełnieniu formularza i jego wysłaniu Klient otrzyma na podany w formularzu rejestracji adres e-mail dane do logowania do Strefy Klienta na stronie https://kancelariaswb.vek.com.pl.
2. Świadczenie Usług przez Kancelarię inicjuje wysłanie za pomocą formularza dostępnego po zalogowaniu się do Strefy Klienta na stronie internetowej https://kancelariaswb.vek.com.pl, a następnie złożenie zapytania o możliwość udzielenia porady prawnej przez Kancelarię wraz z opisem stanu faktycznego, a także załączeniem do wiadomości czytelnych zdjęć, skanów lub innej formy niezbędnych do udzielenia porady prawnej dokumentów. Klient wskazuje termin, w którym Kancelaria powinna zająć się sprawą. Termin ten jest terminem instrukcyjnym.
3. Po analizie treści wiadomości Klienta, w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze, Kancelaria wysyła do Klienta wiadomość zwaną dalej „Wyceną usługi”, potwierdzającą otrzymanie korespondencji, propozycję terminu wykonania Usługi oraz wysokość wynagrodzenia za Usługę, a także ewentualne pytania dodatkowe niezbędne w celu wykonania usługi. Pytania dodatkowe mogą zostać zadane przez Kancelarię także przed dokonaniem „Wyceny usługi”. W celu dalszej realizacji usługi i dokonania wyceny usługi Klient zobowiązany jest do odpowiedzi na pytania dodatkowe Kancelarii, ewentualnie do przedstawienia dalszej dokumentacji.
4. W przypadku przyjęcia warunków zawarcia umowy przez Klienta zatwierdza on warunki poprzez „Akceptację wyceny i prośbę o fakturę”. Klient po otrzymaniu „Wyceny usługi” może zrezygnować z e-Porady poprzez „Rezygnację” dostępną w Strefie Klienta. Po akceptacji Klient przelewa wynagrodzenie za Usługę na rachunek bankowy Kancelarii (Kancelaria SWB Swaton, Wasilewski, Bakalarczyk, Bednarski Adwokat i Radcowie Prawni Spółka Partnerska ul. Piotrkowska 211 lok. 6/6a 90-451 Łódź, numer rachunku 74 1050 1461 1000 0090 3118 2042).
5. Po otrzymaniu uzgodnionego wynagrodzenia, Kancelaria przystąpi do wykonania Usługi w umówionym terminie.
6. Złożenie oferty zawarcia umowy przez Klienta następuje w momencie wysłania do Kancelarii prawidłowo wypełnionego formularza zapytania.
7. Usługi świadczone są odpłatnie za wynagrodzeniem podanym przez Kancelarię w Wycenie usługi.
8. Wynagrodzenie jest podawane w złotych polskich z uwzględnieniem należnego podatku VAT.
9. Na prośbę Klienta, Kancelaria wystawi i wyśle Klientowi fakturę VAT, obejmującą uiszczoną opłatę.
10. W momencie akceptacji przez Klienta Wyceny umowy, zostaje zawarta umowa pomiędzy Kancelarią a Klientem na warunkach wynikających z korespondencji Stron i niniejszego Regulaminu. Umowa zostaje zawarta pod warunkiem zaksięgowania wynagrodzenia za Usługę na rachunku bankowym Kancelarii.
11. W przypadku niemożności wykonania Usługi, Kancelaria niezwłocznie powiadomi o tym Klienta i umożliwi mu rezygnację z Usługi za zwrotem uiszczonego wynagrodzenia.
12. Kancelaria zastrzega sobie możliwość realizacji umowy w częściach, także po zadaniu Klientowi pytań dodatkowych w przypadku konieczności dokładniejszych ustaleń co do przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego sprawy wraz z dokumentami.
§ 4 [Prawa i obowiązki stron oraz ich odpowiedzialność]
1. Każda ze stron umowy może rozwiązać zawartą umowę, w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem praw nabytych przez drugą stronę, w szczególności z prawem zatrzymania części wynagrodzenia za już wykonaną usługę.
2. Kancelaria ma prawo odstąpić od świadczenia Usługi w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
3. Kancelaria może odstąpić od umowy, w przypadku gdy:
a) Klient nie udzieli Kancelarii informacji niezbędnych do wykonania Usługi lub nie prześle dokumentów, które są niezbędne do wykonania tej Usługi,
b) w celu wykonania usługi okaże się niezbędny osobisty kontakt z Kancelarią, a nie będzie on możliwy,
c) wykonanie umowy jest sprzeczne z przepisami obowiązującego prawa lub zasadami etyki zawodu adwokata lub zawodu radcy prawnego.
4. Kancelarii przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
5. Klient ma prawo odstąpić od umowy, w razie niewykonania Usługi w uzgodnionym terminie. W takim przypadku Klientowi przysługuje prawo zwrotu uiszczonego wynagrodzenia.
6. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygada po upływie 14 dni od dnia akceptacji „Wyceny usługi”. Klient dokonując niezwłocznej zapłaty wynagrodzenia wyraża zgodę na niezwłoczne podjęcie wykonania usługi przez Kancelarię przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy.
7. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
8. W razie odstąpienia od Umowy, Kancelaria ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
9. Zwrotu płatności Usługodawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
10. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli Kancelaria wykonał w pełni usługę (tj. przesłała Konsumentowi treść e-Porady). Niniejszym Kancelaria informuje Konsumenta, że po spełnieniu świadczenia przez Kancelarię (tj. przesłaniu Konsumentowi treści e-Porady) Konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, a Konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni usługi przez Usługodawcę przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 roku poz. 827 z późn. zm.).
11. Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. Z 2014 roku poz. 827 z późn. zm. Konsument, który odstępuje od Umowy przed przesłaniem mu treści e-Porady, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Kancelarię do chwili odstąpienia od umowy (w szczególności pracę wykonaną analizę sprawy i dokumentów, analizę orzecznictwa i literatury, przygotowywanie treści Porady). Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynagrodzenia.
12. Kancelaria zobowiązuje się wykonać Usługę z należytą starannością oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym, a także z uwzględnieniem interesu Klienta.
13. W przypadku zastrzeżeń do jakości wykonanej usługi, Klient może zgłosić reklamację w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi w formie wiadomości. Kancelaria odniesie się do zastrzeżeń w terminie 14 dni w formie wiadomości w Strefie Klienta.
14. Kancelaria zapewnia zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji, uzyskanych podczas udzielania pomocy prawnej.
15. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za świadczone Usługi w przypadku przekazania niepełnej, nieprawidłowej lub błędnej dokumentacji oraz podania nieprawdziwych informacji.
§ 5 [Polityka prywatności]
1. Administratorem danych osobowych Pani / Pana jest Kancelaria SWB, Swaton, Wasilewski, Bakalarczyk, Bednarski, Adwokat i Radcowie Prawni Spółka Partnerska wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000665543, ul. Piotrkowska 211 lok. 6/6A, 90-451 Łódź, tel. 603 762 773, adres e-mail: sekretariat@kancelariaswb.pl.
2. Dane osobowe są przetwarzane w celu świadczenia usług e-Porady prawnej. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi artykuł 6 ust. 1 pkt b) oraz w zakresie danych wrażliwych artykuł 9 ust. 2 pkt f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679*.
3. W celu rejestracji Konta Klienta, Klient zobowiązany jest do podania:
a). w przypadku osoby fizycznej: numeru PESEL, imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numer telefonu, adresu zamieszkania (kod pocztowy, miejscowość, ulica numer lokalu).
b). w przypadku firmy: nazwy Klienta, numeru NIP, imienia i nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru lokalu.
W celu uzyskania e-Porady Klient zobowiązany jest do podania stanu faktycznego oraz wszelkiej niezbędnej dokumentacji do sprawy. Podanie powyższych danych jest niezbędne do uzyskania porady prawnej w trybie e-Porady, a tym samym prawidłowego wykonania usługi.
4. Podanie danych w powyższym celu jest obowiązkowe. Niepodanie danych może skutkować brakiem możliwości prowadzenia dokumentacji związanej ze świadczeniem usług prawnych, co w konsekwencji może prowadzić do nieudzielenia świadczenia. Podanie danych uzyskanych na podstawie zgody jest dobrowolne, jednak ich nie podanie może skutkować brakiem możliwości realizacji celu, na który wyrażono zgodę.5. Odbiorcami danych osobowych jest Kancelaria.
6. Klient ma prawo wglądu do swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7. Klient ma prawo wniesienia skargi do PUODO[2] gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
8. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
9. Klientowi przysługuje prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody Klienta przed jej wycofaniem. Oświadczenie o wycofaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać na adresy wskazane w pkt I.
10. Kancelaria nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
11. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
12. Dane będą przechowywane przez okres posiadania konta w systemie internetowym Kancelarii SWB https://kancelariaswb.vek.com.pl.
13. Polityka prywatności i klauzula RODO Kancelarii dostępna pod adresem: http://www.kancelariaswb.pl/polityka-prywatnosci/.
§ 6 [Postanowienia końcowe]
1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.
2. Kancelaria zastrzega sobie prawo dokonywania zmian lub uzupełnień Regulaminu w dowolnym czasie. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia Regulaminu obowiązują od momentu ich publikacji na systemie internetowym https://kancelariaswb.vek.com.pl. Późniejsze zmiany Regulaminu nie będą mieć zastosowania do umów już zawartych, chyba że co innego będzie wynikać z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 13 stycznia 2021 roku.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Kancelarię w celu świadczenia pomocy prawnej, zgodnie z przepisami regulującymi wykonywanie zawodu radcy prawnego lub adwokata albo pomocy w sprawach własności przemysłowej wykonywanej przez rzecznika patentowego.
Oświadczam, że wiadomy jest mi cel, dla którego dane zostają zgromadzone przez Kancelarię oraz, że swoje dane podaję dobrowolnie. Jestem świadom/y/a przysługującego mi prawa dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania.